Πώς ο τρόπος που κοιμάσαι επηρεάζει τη σωματική και ψυχική σου υγεία

340a77f9d893dd3bc0ad7343719b4271

Το ήξερες ότι ο τρόπος που κοιμάσαι επηρεάζει τη σωματική αλλά και ψυχική σου υγεία;

Ο ύπνος είναι από τα σημαντικότερα πράγματα στη ζωή μας καθώς αποτελεί τουλάχιστον το 1/3 της καθημερινότητάς μας και το πώς κοιμόμαστε επηρεάζει άμεσα τόσο το σώμα μας όσο και την όλη μας ύπαρξη. Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσεις πως η στάση του ύπνου σου μπορεί να μειώσει ή να αυξήσει την ενέργεια και την παραγωγικότητα σου αλλά και τη διάθεσή σου, γιατί έτσι θα αποκτήσεις καλύτερη ποιότητα ζωής.

 

Τι επηρεάζει λοιπόν ο τρόπος που κοιμάσαι; 

1. Τη μέση σου

Ο χειρότερος τρόπος που μπορεί να κοιμάσαι είναι αυτός πάνω στο στομάχι σου (μπρούμυτα), καθώς πιέζεις φοβερά τη μέση σου- γι’ αυτό ξυπνάς με έντονους πόνους στο κάτω μέρος της μέσης.

2. Τον αυχένα σου

Μπορεί ο ύπνος στα μπρούμυτα να μοιάζει πολύ άνετος αλλά επηρεάζει αρνητικά τον αυχένα σου και αν δεν αλλάξεις τον τρόπο που κοιμάσαι ενδέχεται να αποκτήσεις αυχενικό πρόβλημα. Μια καλή λύση, βέβαια, είναι ένα ανατομικό μαξιλάρι αλλά και οι συχνές εναλλαγές στον τρόπο που κοιμάσαι.

3. Τους ώμους σου

Ο ύπνος στο πλάι είναι μεν ξεκούραστος αλλά πιέζει αρκετά τους ώμους και ορισμένες φορές το κάτω μέρος της μέσης, γι’ αυτό καλό είναι να αλλάζεις πλευρό συχνά (όσο μπορείς να το ορίσεις βέβαια αυτό), αλλά και βάζεις ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατά σου.

4. Το κυκλοφοριακό σύστημα

Έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι κοιμούνται στο πλάι αντιμετωπίζουν λιγότερα προβλήματα με την καρδιά τους σε σχέση με τους υπόλοιπους, για τον απλούστατο λόγο ότι βελτιώνεται η κυκλοφορία του αίματος προς την καρδιά.

5. Την υγεία της επιδερμίδας σου

Αν κοιμάσαι μπρούμυτα θα αντιμετωπίσεις πολύ πιο έντονα προβλήματα ρυτίδων από αυτούς που κοιμούνται ανάσκελα- αυτό συμβαίνει γιατί πιέζεις το πρόσωπό σου για τουλάχιστον 8 ώρες πάνω στο μαξιλάρι, το οποίο (αν δεν είναι σατέν) προκαλεί με τον καιρό ρυτίδες.

6. Τη σπονδυλική στήλη

Όταν κοιμάσαι ανάσκελα μειώνεις την πίεση στην σπονδυλική στήλη και βοηθάς την ευθυγράμμιση της πλάτης με τον λαιμό.

7. Τον τρόπο που αισθάνεσαι

Είναι απλό- σκέψου μόνο πόσες φορές έχεις χάλια διάθεση γιατί δεν έχεις κοιμηθεί καλά και δεν έχεις χορτάσει τον ύπνο σου. Η καλύτερη στάση για να ξεκουραστείς και να αισθάνεσαι καλύτερα την επόμενη μέρα είναι στο πλάι και αυτό γιατί έτσι δεν πιέζονται οι γοφοί και το κάτω μέρος της μέσης.

8. Την εγκεφαλική σου λειτουργία

Σύμφωνα με μια μελέτη του Stony Book University η ευνοϊκότερη στάση ύπνου για τον εγκέφαλό μας είναι αυτή στο πλάι καθώς μειώνει τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ αλλά και για άνοια.

9. Την αναπνοή σου

Όταν κοιμάσαι μπρούμυτα εμποδίζεις την κανονική λειτουργία του αναπνευστικού σου και δυσκολεύεις την αναπνοή σου, κάτι που μακροπρόθεσμα μπορεί να σου προκαλέσει προβλήματα.

 

 

Πηγή: http://tinyurl.com/oozfq97

0 Comments
Previous Post
c36efdfd643dfbfad30adb01d5286203
Next Post
9709f6aeb49fcf274ca46c5c315526e7