Τσάι Μάτσα – Η γιαπωνέζικη δύναμη της φύσης

Japanese matcha tea
Japanese matcha tea
Japanese matcha tea
Japanese matcha tea
Japanese matcha tea
Japanese matcha tea

Το πράσινο τσάι μάτσα τον τελευταίο καιρό έχει γίνει αρκετά δημοφιλές. Μάτσα σημαίνει τσάι σε σκόνη. Περιέχει 137 φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά από ένα απλό πράσινο τσάι και αυτό συμβαίνει επειδή καταναλώνουμε όλο το φύλλο του τσαγιού και όχι μόνο το αφέψημα.  

Αντίθετα από το πράσινο τσάι, στο τσάι μάτσα τα φύλλα του φυτού, πριν τη συγκομιδή, σκιάζονται και η αλλαγή αυτή στο φως του ήλιου ανεβάζει τα επίπεδα χλωροφύλλης που είναι πλούσια σε θρεπτικά στοιχεία. Μόλις μαζευτούν, τα φύλλα ατμίζονται για να σταματήσει η ζύμωση που θα μείωνε τα στοιχεία αυτά. Αφού στεγνώσουν, αλέθονται με πέτρες και μας δίνουν μια έντονα πράσινη σκόνη. Επειδή το matcha είναι κατασκευασμένο από υψηλής ποιότητας τσάι, είναι μια πιο ισχυρή πηγή θρεπτικών συστατικών από ότι το πράσινο τσάι. Εκτός από τις βιταμίνες και τα μέταλλα που περιέχει, το  matcha είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που προστατεύουν έναντι των καρδιακών παθήσεων και μορφών καρκίνου, ρυθμίζουν καλύτερα το σάκχαρο στο αίμα, μειώνουν την αρτηριακή πίεση και έχουν αντιγηραντικές ιδιότητες.

Εκτός από τις πολυφαινόλες (αντιοξειδωτικά) το μάτσα περιέχει και μια ουσία που ονομάζεται EGCG και η οποία έχει αποδειχθεί ότι ενισχύει το μεταβολισμό και επιβραδύνει ή σταματά την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων.

Το γεγονός ότι καταναλώνονται και τα φύλλα του τσαγιού, το μάτσα είναι πλούσιο σε τεϊνη και άρα διεγερτικό. Μπορείτε να πάρετε τρεις φορές περισσότερο καφεΐνη από ένα φλιτζάνι τσάι σχεδόν όσο και ένα φλιτζάνι καφέ.Βέβαια σε σύγκριση με τον καφέ, το μάτσα δημιουργεί μια «ήρεμη εγρήγορση» η οποία οφείλεται σε ένα φυσικό αμυνοξύ που ονομάζεται L-θεανίνη, και το οποίο προκαλεί χαλάρωση χωρίς υπνηλία. Η κατανάλωση του τσαγιού μάτσα χαλαρώνει και ηρεμεί. Έχει έντονη γεύση, μοιάζει σαν χόρτο ή σπανάκι. Το μάτσα το κάνετε τσάι χρησιμοποιώντας ζεστό νερό, λίγο πριν το σημείο βρασμού. Είναι καλύτερα να το καταναλώσετε τουλάχιστον 6 ώρες πριν από τον ύπνο. Η τιμή του είναι λίγο αλμυρή, αλλά αν θέλετε να το δοκιμάσετε καλύτερα να προτιμήσετε το ακριβό από το φθηνό, που σημαίνει κακής ποιότητας τσάι.

Ακόμη και τα βιολογικής καλλιέργειας τσάγια περιέχουν ποσότητες μολύβδου. Στο μάτσα επειδή καταναλώνεται και το φύλλο είναι λογικό να περιέχει υψηλές ποσότητες μολύβδου. Μια ανεξάρτητη ομάδα η ConsumerLab.com, εκτιμά ότι ένα φλιτζάνι matcha μπορεί να περιέχει ως και 30 φορές περισσότερο μόλυβδο από ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι. Ως εκ τούτου, προτείνει να μην πίνουμε περισσότερο από ένα φλιτζάνι την ημέρα, και να μη δίνουμε στα παιδιά.

Το μάτσα εκτός από τσάι μπορείτε επίσης να το προσθέσετε σε χυμούς, σε σαλάτες και φρουτοσαλάτες ή και στο γιαούρτι μαζί με άλλα φρούτα. Αν ψάξετε στο Google μπορείτε να βρείτε απίθανες συνταγές.

 

Πηγή: http://healthnet.gr/%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%B9-%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%83%CE%B1-%CE%B7-%CE%B4%CF%8D%CE%BD%CE%B1%CE%BC%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%86%CF%8D%CF%83%CE%B7%CF%82/

 

 

 

 

0 Comments
Previous Post
24183588_shutterstock_365132285.lim
Next Post
Cafe στο Ναύπλιο