Οι επιπτώσεις του καφέ στην υγεία

9fb5629c7c2dac8dbd0dbfc570d293d1

Η καφεΐνη ή τεΐνη (η καφεΐνη του τσαγιού) είναι ένα λευκό, ελαφρώς πικρό αλκαλοειδές. Είναι ένα φυσικό συστατικό του καφέ που αποτελεί περίπου 60-90 γραμμάρια σ’ ένα μέσο φλιτζάνι καφέ. Ο καφές robusta έχει αρκετά μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε καφεΐνη από τον arabica. Εκτός από τον καφέ, η καφεΐνη συναντάται σε άλλα περίπου 60 φυτά, όπως το τσάι, το κακάο, το γκουαράνα και η κόλα, καθώς και στα προϊόντα όπως είναι η σοκολάτα και τ’ αναψυκτικά τύπου κόλα.

Η καφεΐνη, η οποία θεωρείται διεγερτικό του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος και της εγκεφαλικής κυκλοφορίας, δίνει ένα αίσθημα ενέργειας και συχνά ανακουφίζει από πονοκεφάλους. Αυτός είναι κι ο λόγος που χρησιμοποιείται σε πολλά φαρμακευτικά προϊόντα, ιδιαίτερα κατά πονοκεφάλων και κρυωμάτων. Επίσης είναι διουρητική.

Παρόλο που είναι πλέον αποδεδειγμένο πως η καφεΐνη αυξάνει την πνευματική διαύγεια, όπως και την ικανότητα συγκέντρωσης, η άποψη ότι ένας δυνατός καφές μπορεί να εξουδετερώσει τις συνέπειες της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ δεν υφίσταται! Ο καφές δεν ξεμεθάει αυτόν που έχει πιει… όλο το Βόσπορο!

Απ’ την άλλη, η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να προκαλέσει ταχυκαρδία, τρέμουλο των χεριών, αίσθημα ανησυχίας και αϋπνίες. Τώρα, βέβαια, κάποιοι άνθρωποι ακόμα και με ένα φλιτζάνι καφέ μπορεί ν’ αντιμετωπίζουν αυτά τα προβλήματα. Άλλοι πάλι μπορεί να πίνουν αρκετά φλιτζάνια καφέ τη μέρα και να μην έχουν κανένα απολύτως θέμα.

Ελπίζω να είστε απ’ τους τυχερούς! Αυτούς που μπορούν να χαίρονται ανενόχλητα το καφεδάκι τους!

0 Comments
Previous Post
Κέικ Σοκολάτας με Γλάσο Espresso!
Next Post
286bfde0f4808c7675dd831e0c63fac0